تفاوت میان کلن و عطر چیست؟؟

اگر در زمینه انتخاب رایحه‌های مختلف برای استفاده تازه‌کار باشید احتمالا اطلاعات زیادی در مورد تفاوت عطر و کلن نداشته باشید. در همین ابتدا باید گفت که این دو کاملا از یکدیگر متمایز و البته متفاوت هستند. در این میان تصور غلطی وجود دارد که عطر برای بانوان و کلن برای مردان است. بسیاری از افراد روی این تصور غلط پافشاری می‌کنند اما در حقیقیت اینگونه نیست و بهتر است که شما قبل از خرید تفاوت میان این دو را به خوبی درک کنید. در حالی که عطر‌ها ترکیبی از روغن رایحه‌ها و حلال هستند، کلن در سمت مقابل ترکیبی از روغن‌های استخراج شده، آب و الکل است.

تفاوت را درک کنید

  • کلن‌ها یک نوع از رایحه هستند. این کلمه ریشه در زبان آلمانی دارد. عطر یا پرفیوم ریشه‌ای فرانسوی دارد.
  • شاید جالب باشد که بدانید غلظت در کلن و عطر بسیار متفاوت است. در حالی که کلن‌ها صرفا از غلظت 5 تا 8 درصدی روغن‌ها و ترکیب آن استفاده می‌کنند، در عطر‌های مختلف این مقدار به بالای 30 درصد نیز خواهد رسید. پس طبیعی است که رایحه مربوط در عطر‌ها ماندگاری بسیار بیشتری دارد. کلن می‌تواند ماندگاری در حد دو ساعت داشته باشد در حالی که عطر ماندگاری بین شش تا هشت ساعت دارد.
  • برای استفاده مناسب از عطر بهتر است که آن را اسپری کنید گرچه در زمینه کلن می‌توانید از اسپری کردن یا حتی پاشیدن استفاده کنید چون غلظت در آنها پایین تر است.
  • اگر علاقه دارید که بدانید در زمینه قیمت، کدام نوع هزینه بیشتری را به شما تحمیل خواهند کرد باید گفت که جواب این سوال نیز کاملا مشخص است. عطر‌ها به خاطر غلظت بالاتر، قیمت بسیار بیشتری دارند. کلن ها می‌توانند انتخابی به صرفه و ارزان‌تر باشند.

کلن یا عطر، کدام انتخاب درستی است؟

اینگونه نیست که بگوییم کدام یکی از این دسته‌ها، انتخابی درست یا غلط هستند. تقریبا می‌توان گفت که این انتخاب بسیار شخصی است. هر فرد بر اساس محیطی که در آن قرار می‌گیرد می‌تواند انتخابی سلیقه‌ای داشته باشد. بودجه شما نیز می‌تواند تاثیر زیادی در این انتخاب داشته باشد. اگر هزینه برای شما مطرح نیست و دوست دارید که ماندگاری بسیار زیادی را در پخش شدن رایحه تجربه کنید بدون شک عطر انتخاب بهتری است. همانگونه که گفته شد عطر به خاطر غلظت بیشتر از 30 درصد ماندگاری فوق‌العاده زیادی دارد. در سمت مقابل اگر با محدودیت بودجه روبرو هستید می‌توانید به سراغ کلن‌ها بروید. کلن‌ها به خاطر غلظت کمتر به صورت کلی دارای ماندگاری بسیار کمتری نسبت به عطر هستند اما هزینه خرید آنها بسیار کمتر است. برای رفع مشکل ماندگاری نیز می‌توانید کلن را به همراه خود داشته باشید و بعد از گذر چند ساعت با چند اسپری، رایحه را به نوعی تکرار کنید.