نکاتی که برای خرید عطر زمستانی باید به آنها توجه کنید

خرید عطری مناسب برای زمستان تفاوتی با دیگر فصل‌های سال ندارد. شما باید رایحه‌ای را پیدا کنید که به آن علاقه دارید و از استفاده از آن لذت می‌برید. البته نکته مهم در انتخاب عطر‌های زمستانی است است که شما باید عطر‌هایی سنگین‌، تند و معمولا با رایحه چوب انتخاب کنید. البته اجباری در این انتخاب وجود ندارد اما اینگونه عطر‌های بهترین عملکرد خود را در زمستان ارائه خواهند کرد.

آشنایی با عطرهای زمستانی

از عطرهایی با رایحه‌های سنگین استفاده کنید. تابستان زمانی بسیار مناسب برای استفاده از عطر‌های سبک و گل‌ها به شمار می‌رود. زمستان دقیقا در نقطه مقابل تابستان قرار می‌گیرد. بو در دمای هوای پایین بسیار سریع‌تر از بین می‌رود پس انتخاب رایحه‌های سنگین این اجازه را می‌دهد که عطر زمان بیشتری روی لباس یا پوست شما باقی بماند. نکته دوم در این بخش توجه به نت‌های پایه است. نت‌های پایه در یک رایحه در زمستان بسیار مهم هستند. عطر‌ شاما سه نت بالا، میانه و پایه هستند. نت پایه معمولا سنگین‌ترین به شمار می‌روند. این نت‌ها معمولا وظیفه ماندگاری را دارند در حالی که نت‌های بالا بسیار سریع از بین می‌روند. نعنای هندی، وانیل و چوب صندل جز رایحه‌های معمول در نت‌های پایه هستند که در عطر‌های زمستانی استفاده می‌شوند. همچنین باید توجه داشته باشید که استفاده از عطر با تراکم بیشتر در زمستان بهتر است. هدف این است که از عطر‌های بسیار قوی‌تر در زمستان استفاده کنید. عطرهای تابستانی معمولا قدرت بسیار زیادی در زمستان ندارند.

انتخاب از میان عطرهای زمستانی

به دسر بعد از غذا فکر کنید. زمستان پر از طعم و مزه‌های شیرین است، مانند کیک‌هایی که میل می‌کنید. انتخاب از میان عطر‌های شیرین می‌تواند راهکاری مناسب برای این فصل باشد. همچنین می‌توانید رایحه‌های تند را مد نظر قرار دهید. رایحه های تند در میان دسته “گرم” قرار می‌گیرند. برای انتخاب از این دسته بهتر است به ادویه مورد علاقه خود مثل دارچین، جوز هندی یا هل فکر کنید. از این رایحه‌ها به عنوان عطر‌های شرقی نیز یاد می‌شود که ساختاری بسیار غنی دارند. در کنار دو دسته بندی که به آنها اشاره شد، رایحه چوب نیز می‌تواند برای زمستان انتخابی بسیار مناسب باشد. رایحه‌های چوبی می‌تواند بسیار غنی، سنگین و یادآور درخت‌های کاج و چوب‌های سوخته باشد. در این دسته می‌توانید از رایحه مرکبات به عنوان مکمل استفاده کنید. در نهایت نیز باید گفت که اگر عطر‌های زمستانی همگام با سلیقه شما نیستند می‌توانید از عطر‌های مورد علاقه خود مثل عطرهای تابستانی استفاده کنید. بهتر است که در این زمینه از رایحه‌هایی شیرین و نزدیک به گل‌ها بهره‌مند شوید.

راهکارهایی برای خرید

مراجعه به فروشگاه برای خرید و مواجه شدن با تعدادی زیاد از رایحه می‌تواند بسیار سردرگم کننده باشد. برای اینکه بتوانید تصمیمی بهتر در مورد خرید عطر داشته باشید شاید ابزار‌های آنلاین برای پیدا کردن رایحه مناسب کمک زیادی به شما بکند. نکته‌ای باید قبل از خرید عطر به آن توجه داشته باشید این است که قبل از خرید به هیچ وجه از عطر خودتان استفاده نکنید. وقتی به فروشگاه مراجعه می‌کنید باید ذهنی باز داشته باشید. خودداری کردن برای استفاده از عطر در روزی که قصد خرید دارید می‌تواند به اخذ تصمیم بهتر منجر شود. همچنین اگر از لوازم آرایشی و بهداشتی با رایحه بسیار سنگین استفاده می‌کنید بهتر است که قبل از خرید آنها را از روی پوست خود پاک کرده و ترجیحا بشویید. اولین قدم برای تست یک عطر، پاشیدن آن روی کارت است. بلافاصله بعد از اسپری کردن روی کارت، عطر را بو کنید. سپس کارت را بعد از پنج دقیقه بو کنید تا عطر زمانی مناسب برای خشک شدن داشته باشد. اگر در هر دو بازه زمانی مد نظر رایحه مد نظر خود را دریافت کردید زمان برای تست بعدی فرا رسیده است. معمولا فروشگاه‌های عطر مقداری دانه قهوه برای پاک کردن سیستم بویایی شما دارند، بهتر است از آنها استفاده کنید تا بتوانید رایحه‌ها را بهتر درک کنید. آزمایش بعدی اسپری کردن عطر روی پوست است. شاید از خود سوال بپرسید که چرا باید عطر را روی کارت و سپس روی پوست آزمایش کرد؟ عطرها با توجه به پوست و واکنش‌های شیمیایی بدن رایحه منحصر به فردی خواهند داشت که برای هر فرد متفاوت است. به همین دلیل باید عطر مد نظر برای خرید را روی پوست نیز آزمایش کنید تا بتوانید تصمیم نهایی را در مورد خرید بگیرید. اگر این امکان وجود دارد، سعی کنید عطر مورد نظر چند ساعت روی پوست شما باقی بماند و سپس اگر رایحه مد نظر شما بود اقدام به خرید کنید.