چگونه بهترین عطر را برای فصل تابستان انتخاب کنیم؟

اگر از یک نوع عطر در تمامی فصل‌های سال استفاده می‌کنید شاید بهتر باشد که برای تابستان کمی تغییر در سبک و سیاق زندگی ایجاد کرده و عطری مخصوص برای این فصل انتخاب کنید. البته هیچ مشکلی با استفاده از یک نوع عطر در طول سال وجود ندارد اما انتخاب یک رایحه جدید مخصوص برای یک فصل می‌تواند باعث به وجود آمدن تنوع شود در برنامه روتین سالانه شود. این تغییر علاوه بر اینکه برای شما مناسب است می‌تواند روی اطرافیان نیز تاثیرگذار باشد. از آنجا که رایحه‌های مختلف به حافظه پیوند داده می‌شود، انتخاب یک عطر جدید مناسب برای تابستان می‌تواند حس خوبی را در این فصل گرم به شما منتقل کند. در کنار تمام این نکات، شما باید عطری را انتخاب کنید که حس شادابی بیشتری با آن دارید و با استفاده از آن خوشحال هستید اما اگر قصد انتخاب رایحه‌ای تابستانی دارید در این مقاله کوتاه به شما کمک خواهیم کرد.

کدام رایحه برای فصل تابستان مناسب است؟

وقتی از یک عطر استفاده می‌کنید، حرارت و دمای طبیعی بدن باعث می‌شود که رایحه مخصوص به آن در هوای اطراف پخش شود. این مورد باعث می‌شود که دمای بالای هوا در تابستان رایحه عطر را بسیار قوی‌تر نشان دهد. رایحه‌های باشگوه و سنگین که در زمستان حس بسیار خوبی را منتقل می‌کنند در تابستان می‌توانند بسیار قدرتمند باشند. پس بسیار خوب است که عطر مخصوص به تابستان نوت‌های سبک و تازه‌تر را هدف قرار دهند. این نکته، باید هدف اصلی برای خرید رایحه‌های تابستانی باشد.

از فصل تابستان الگو بگیرید

تابستان فصلی از میوه‌های تازه، انوع توت‌های شیرین و رایحه‌ چمن و درخت‌هاست. گیاهان در این فصل معمولا هدفی مناسب برای ساخت نت‌های بسیار خوب برای استفاده در عطر هستند. از رایحه مخصوص به میوه‌ها و مرکبات تا گل‌های تابستانی، همه این موارد می‌توانند راهنمای بسیار خوبی برای رایحه مناسب تابستان باشند. با الهام گیری از فصل تابستان می‌توانید به نتیجه بسیار مناسبی برسید.

از نت‌های گرمسیری استفاده کنید

برخی از رایحه‌ها وجود دارند که مردم به صورت عمومی از آنها با گرما و آب و هوای گرمسیری یاد می‌کنند. از رایحه‌های مرتبط به نواحی گرمسیری می‌توان به عطر مخصوص به نارگیل و آناناس اشاره کرد. نت‌های مخصوص به این دو رایحه کاملا با حال و هوای تابستان همخوانی دارد. در کنار آن اگر از رایحه‌های گرمسیری استفاده کنید شاید خاطرات مربوط به مسافرت‌های گذشته برای شما یادآوری شود، رایحه‌ای که کاملا با روحیه اصلی تابستان گره خورده است.

برای انتخاب، خاطرات را محور اصلی قرار دهید

همانگونه که اشاره شد می‌توانید از رایحه‌هایی که در خاطرات شما ثبت شدند برای انتخاب عطر تابستانی و نت‌های آن استفاده کنید. برای مثال اگر نوشیدنی مورد علاقه‌ای در فصل تابستان دارید می‌توانید از رایحه‌های شبیه به آن در عطر تابستانی استفاده کنید. شاید محبوب‌ترین رایحه در این فصل لیمو باشد.

عمق بیشتری به شب‌ها اضافه کنید

تقریبا هیچ دلیلی وجود ندارد که عطر تابستانی گرم و تند نباشد اما نت‌های سنگین و عمیق مانند وانیل و چوب صندل می‌تواند در زمان تابش خورشید در تابستان بسیار قوی باشند. اگر قصد استفاده از این نت‌ها را دارید بهتر است که از آنها بعد از غروب خورشید استفاده کنید. همچنین در ترکیب عطر خود تلاش کنید تا از نت‌های ملایم‌تر برای متعادل‌کردن نت‌های سنگین استفاده کنید.

از تعداد نت‌های زیاد استفاده نکنید

رایحه‌های پیچیده با استفاده از نت‌های زیاد می‌تواند در تابستان بسیار قدرتمند باشد. سعی کنید از عطرهایی با رایحه سبک و با تعداد نت کمتر استفاده کنید. در تابستان استفاده از عطر‌هایی صرفا با یک نت بسیار محبوب است و می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای همه افراد باشند.

از میوه‌ها الهام بگیرید

اگر از دوست‌داران رایحه‌های بسیار سبک و تازه هستید، رایحه‌های مربوط به مرکبات می‌تواند انتخابی مناسب باشد. عطر‌هایی که دارای رایحه‌هایی مثل گریپ فروت، نارنگی و لیمو ترش می‌توانند بسیار خوب باشند و شما حتی حس نمی‌کنید که عطری را استفاده کردید. البته باید گفت که نت‌های مربوط به مرکبات معمولا بعد از 10 الی 15 دقیقه بخار خواهند شد و در نتیجه ماندگاری از نقاط قوت آنها نیست پس شاید ایده مناسبی باشد که این رایحه‌ها را در کنار رایحه‌هایی دیگر مثل گل‌ها استفاده کرد. بدین ترتیب همچنان آن حس شادابی وجود دارد اما ماندگاری عطر نیز بسیار بیشتر خواهد شد.

رویایی از ساحل

از آنجا که انسان‌ها حس بویایی بسیار خوبی دارند، عطر‌ها می‌توانند قدرتی بسیار زیاد در یادآوری خاطرات داشته باشند. می‌توان با اطمینان زیاد گفت که تقریبا همه آدم‌ها خاطرات مخصوص به خود از تابستان را دارند که در آن ردپایی از یک رایحه وجود دارد. در این خاطرات رایحه‌ ساحل، دریا و اقیانوس بسیار متداول است. اگر از این دست آدم‌ها هستید، عطر‌هایی با رایحه اقیانوس می‌تواند انتخابی بسیار مناسب باشد. این رایحه می‌تواند در تابستان تاثیر زیادی روی روحیه شما داشته باشد و در نهایت باعث شادابی بیشتر شود.